Zakopane zmierza do ograniczenia ruchu autobusowego w centrum

Zakopane, popularne miasto położone u stóp Tatr, ma ambitny plan na ograniczenie liczby autobusów dalekobieżnych, które obecnie zapełniają jego ulice. Plan ten zakłada stworzenie nowej arterii drogowej, która będzie miała swój początek na rondzie znajdującym się przy krajowej drodze numer 47 na Spyrkówce, a kończyć się będzie w centrum komunikacyjnym miasta. Oczekuje się, że prace nad tą nową drogą zostaną zakończone w 2024 roku.

Starostwo Powiatowe w Zakopanem wydało już drugie z planowanych trzech pozwoleń na budowę tego nowego połączenia komunikacyjnego. Pozostałe formalności dotyczące realizacji ostatniego etapu budowy są aktualnie w toku; dokumenty są teraz pod oceną w starostwie, a urzędnicy miejski dopełniają procedur niezbędnych do sfinalizowania projektu.

Głównym celem powstania nowej drogi jest ułatwienie dostępu do niedawno wybudowanego Centrum Komunikacyjnego przy ulicy Chramcówki. Droga ta ma prowadzić od tyłu tego obiektu, rozpoczynając swój bieg na popularnej „zakopiance”, gdzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje budowę ronda. Jeden z zaplanowanych zjazdów z tego ronda, który obecnie jest ślepym zaułkiem, został specjalnie zaprojektowany tak, aby można było do niego podłączyć nową trasę.

„Trzecie z trzech pozwolenie na budowę właśnie otrzymaliśmy. Cała inwestycja została podzielona na trzy etapy” – wyjaśnia Leszek Dorula, Burmistrz Zakopanego. „Zamierzamy ogłosić przetarg na realizację tego projektu tuż po świętach. To pozwoli nam rozpocząć prace budowlane wraz z nadejściem wiosny” – dodaje burmistrz.